Szczegóły

24 maja 2019

Materiał po briefingu prasowym PZU

Działania PZU w związku ze szkodami wyrządzonymi przez trąbę powietrzną w gminie Wojciechów (woj. lubelskie) oraz w związku z podtopieniami, zalaniami i wystąpieniem rzek z ich koryta

Działania PZU w związku ze szkodami wyrządzonymi przez trąbę powietrzną w gminie Wojciechów (woj. lubelskie) 

  • Natychmiast po katastrofie skierowaliśmy do poszkodowanych gospodarstw siedmiu Mobilnych Ekspertów PZU – od godziny 18:00 w dniu zdarzenia przemieszczali się oznakowanymi logiem PZU samochodami pomiędzy miejscowościami Palikije Pierwsze, Cyganówka i Stasin, docierając do zidentyfikowanych klientów PZU.
  • Dzień później gminie Wojciechów działało już Mobilne Biuro PZU Pomoc z Opiekunami Merytorycznymi. Jego dokładna lokalizacja  za każdym razem ustalana jest ze sztabem kryzysowym.
Wszystkie szkody zgłoszone przez klientów w gminie Wojciechów zostały zlikwidowane w ciągu jednego dnia.


Usuwanie skutków trąby powietrznej:

Osoby ubezpieczone w PZU, których domy zostały uszkodzone powinny starać się minimalizować straty po żywiole i zapobiegać powiększaniu szkody. Nie ma przeszkód, aby po wykonaniu dokumentacji zdjęciowej np. telefonem komórkowym, nie czekając na wizytę rzeczoznawcy, przystąpić do sprzątania i zabezpieczania uszkodzonego mienia np. w miarę możliwości prowizorycznie zabezpieczając dach.

Dostępne kanały zgłaszania szkód:

  • Zachęcamy naszych klientów do skorzystania z pomocy Mobilnych Ekspertów PZU i Mobilnego Biura PZU Pomoc.
  • Uruchomiliśmy infolinię dla poszkodowanych. 50-ciu konsultantów czeka na zgłoszenia pod nr 801 102 102 wybierz 0.
  • Szkody można zgłaszać również przez Internet tj. www.pzu.pl.

Działania PZU w związku z podtopieniami, zalaniami i wystąpieniem rzek z ich koryta

  • Na tereny objęte zagrożeniem powodzi skierowaliśmy Mobilne Biura PZU Pomoc.
  • Delegujemy zwiększone zasoby do obsługi szkód, tak aby zagwarantować wypłatę odszkodowania w ciągu jednego dnia od daty zgłoszenia szkody.
  • Mamy możliwość bardzo szybkiego i elastycznego reagowania na obciążenie. W przypadku wystąpienia zjawisk masowych przygotujemy dla każdego Klienta zaliczkę w kwocie 2000 PLN wypłacaną bezpośrednio po zgłoszeniu – celem wsparcia w usuwaniu skutków powodzi zanim oszacujemy kompleksowo zakres strat (szczególne ryzyko powodzi powoduje, że kompleksowe ustalenie strat jest możliwe po osuszeniu terenu/budowli).
  • Dopuszczamy możliwość natychmiastowego usuwania skutków zjawisk pogodowych przez poszkodowanych bez konieczności oczekiwania na oględziny ze strony PZU.
  • Infolinia PZU jest przygotowana na zwiększona liczbę zgłoszeń szkód. Uruchomiliśmy dedykowaną ścieżkę obsługi dla poszkodowanych. Dedykowaliśmy dodatkowych 50-ciu konsultantów do obsługi infolinii. – numer infolinii 801 102 102 wybierz 0

Załączniki

Material_po_briefingu_prasowym_Dzialania_PZU_w_zwiazku_ze_szkodami.pdf

Typ: dokument

Rozmiar 647,7kB

Pobierz plik