Z uwagi na wyjątkową sytuację, procedury likwidacji szkód PZU zostały maksymalnie uproszczone. Decyzje o odszkodowaniu i wypłaty świadczeń eksperci PZU podejmowali w 24 h. Mobilne Biuro PZU Pomoc wciąż jest w Nowej Białej na placu przed kościołem, na skrzyżowaniu ul. Św. Katarzyny i ul. Głównej.
- W PZU dobrze wiemy, jak ważna jest skuteczna pomoc w pierwszych godzinach po takiej tragedii. Dlatego nasi pracownicy pojechali do Nowej Białej jeszcze przed pierwszymi zgłoszeniami klientów. Maksymalnie uprościliśmy procedurę zgłaszania i likwidacji szkód, dzięki czemu pierwsze dyspozycje wypłat odszkodowań wykonaliśmy już niedzielę, czyli niecałą dobę po wybuchu pożaru – mówi Grzegorz Goluch, prezes PZU Pomoc.
PZU uruchomił także specjalną infolinię wsparcia psychologicznego dla klientów poszkodowanych w pożarze w Nowej Białej. By uzyskać pomoc, wystarczy zadzwonić pod numer 22 505 11 77. Linia działa codziennie, od godziny 8 do 20.
W poniedziałek, 21 czerwca, nasi specjaliści obsługujący szkody prowadzą końcowe oględziny kilku ostatnich budynków mieszkalnych. Skala zniszczeń w Nowej Białej jest bardzo poważna. Ogień strawił kilkadziesiąt budynków, w tym wiele zabytkowych. Na szczęście, nie było ofiar w ludziach.