Z okazji Różowego Października, czyli miesiąca świadomości raka piersi, wystartowała trzecia edycja akcji edukacyjnej pod hasłem #myBREASTfriend. W tegorocznej odsłonie PZU Zdrowie połączyło siły z PZU SA i PZU Życie, aby razem zachęcać kobiety do regularnych badań profilaktycznych. Operator medyczny i ubezpieczyciel przygotowali dla pacjentek m.in. wideocast, e-book z materiałami o profilaktyce kobiecych chorób nowotworowych oraz Strefę Zdrowia z bezpłatnymi poradami zdrowotnymi.
Według danych Krajowego Rejestru Nowotworów, co roku ok. 20 tysięcy kobiet w Polsce dowiaduje się, że choruje na raka piersi. Natomiast dane naukowe pokazują, że wykrycie zmiany nowotworowej o jedno stadium wcześniej (w 4-stopniowej skali), znacznie zwiększa szanse na wyleczenie.
– Grupa PZU od lat konsekwentnie realizuje swoją misję jako firma odpowiedzialna społecznie, angażując się w projekty, które nie tylko edukują, ale przede wszystkim wnoszą realną wartość w życie milionów Polaków. Jako największy ubezpieczyciel w kraju, każdego dnia troszczymy się o zdrowie i bezpieczeństwo naszych klientów, dbając o to, by mogli jak najdłużej cieszyć się dobrą formą, energią i spokojem ducha. Współczesny świat stawia przed nami wiele wyzwań zdrowotnych, dlatego tak ważne jest, abyśmy wspólnie budowali świadomość na temat profilaktyki i wczesnego wykrywania chorób – podkreśla Iwona Wróbel, członek zarządu PZU Życie.
Celem akcji edukacyjnej #myBREASTfriend jest mobilizacja kobiet do badań profilaktycznych, w szczególności raka piersi, którego świadomości poświęcony jest październik. Głównym przesłaniem jest, aby potraktować siebie jak najlepszą przyjaciółkę i podejść do swojego zdrowia z troską.
- Leczenie chorób to tylko jeden z filarów działalności organizacji z branży opieki medycznej. Bardzo istotną częścią naszej pracy jest przeciwdziałanie im oraz pokazywanie zdrowym osobom, jak do nich nie doprowadzić. Jako operator medyczny i firma odpowiedzialna społecznie chcemy wspierać pacjentów w prowadzeniu zdrowego stylu życia i profilaktyce chorób – w tym onkologicznych – mówi w swoim komentarzu Weronika Dejneka, członkini zarządu PZU Zdrowie.
W tym roku chorobie onkologicznej przyglądamy się przez pryzmat kobiecych doświadczeń. Swoją historią podzieliła się Edyta Zasada, pracowniczka Grupy PZU, pełniąca rolę kierowniczki Zespołu Wsparcia Procesów Sprzedaży. W wideocaście dostępnym na kanale YouTube PZU Zdrowie opowiada m.in. o tym, jak wyglądało jej życie po usłyszeniu diagnozy raka piersi i jakie podejście pomogło jej w procesie leczenia. Rozmowę poprowadziła dziennikarka Joanna Górska, która od kilku lat jest w remisji trójujemnego raka piersi. Osobiste doświadczenia pań stanowią punkt wyjścia do dalszych działań edukacyjnych i prewencyjnych.
Akcji edukacyjnej tradycyjnie towarzyszy specjalna baza wiedzy, którą PZU Zdrowie wzbogaciło o nowy materiał. W e-booku „Z sercem dla samej siebie” internautki znajdą najważniejsze informacje o profilaktyce onkologicznej – m. in. instrukcję jak wykonać samobadanie piersi, listę rekomendowanych badań, które warto przeprowadzać regularnie oraz wskazówki dotyczące zdrowego stylu życia. Treści zostały opracowane przez ekspertów PZU Zdrowie oraz Narodowego Instytutu Onkologii.
Aby teorię można było przekuć w praktykę, organizatorzy akcji #myBREASTfriend zaplanowali Strefę Zdrowia. 21-22 października w warszawskim centrum handlowym Westfield Arkadia stanie specjalna przestrzeń, w której kobiety będą mogły rozwiać swoje wątpliwości w rozmowach z profesjonalistami medycznymi z sieci PZU Zdrowie. W tym bezpłatnie skorzystać z:
Dodatkowo przez cały miesiąc w mediach społecznościowych będzie można znaleźć materiały poświęcone różnym zagadnieniom kobiecego zdrowia. Oznaczona hasłem #myBREASTfriend seria postów ukazuje się na profilach PZU Zdrowie i Grupy PZU na Facebooku i Instagramie.