Szczegóły

PZU z pomocą dla poszkodowanych w pożarze w Ząbkach [aktualizacja]

Od wczesnego poranka 4 lipca br. mobilni eksperci PZU są na miejscu poważnego pożaru na osiedlu w podwarszawskich Ząbkach. Kontaktujemy się ze wszystkimi ubezpieczonymi w PZU mieszkańcami bloku objętego pożarem. Uruchomiliśmy uproszczone procedury obsługi. Na miejsce przyjechało też Mobilne Biuro PZU, w którym poszkodowani mogą zgłaszać szkody bezpośrednio, uzyskać informacje o przygotowanych dla nich lokalach zastępczych i inną pomoc.

Pożar, który 3 lipca br. po godz. 19.00 wybuchł w bloku przy ulicy Powstańców 62 w Ząbkach pod Warszawą strawił całkowicie dach, poddasze i górne kondygnacje, a podczas akcji gaśniczej z udziałem ponad 300 strażaków PSP i OSP, która trwała całą noc, woda dostała się także do innych lokali. Ewakuowano wszystkich mieszkańców bloku – ponad 500 osób.  

Jeszcze w trakcie gaszenia pożaru zidentyfikowaliśmy mieszkańców bloku, którzy są klientami PZU i uruchomiliśmy proces preobsługi. Kontaktujemy się z nimi, by dowiedzieć się, czy potrzebują hotelu, lokalu zastępczego lub jakiejkolwiek innej formy pomocy. Część osób nie potrzebuje wsparcia, inne prosiły o kontakt później. Będziemy kontynuować te działania do uzyskania informacji od wszystkich potencjalnie poszkodowanych. 

Od wczesnych godzin porannych na miejscu pożaru działają też mobilni eksperci PZU. Poza wykonywaniem dokumentacji fotograficznej, odwiedzili szkołę, gdzie ulokowano ewakuowanych mieszkańców i zorganizowali spotkanie informacyjne dla poszkodowanych. Przekazali też informacje kontaktowe policjantom, strażakom oraz przedstawicielom Urzędu Miasta Ząbki na wypadek, gdyby poszkodowani w pożarze klienci PZU poszukiwali u nich informacji.

W miejscu zdarzenia działają wciąż służby, nie mamy więc możliwości rozpoczęcia oględzin mieszkań dotkniętych pożarem lub skutkami akcji gaśniczej. Dlatego PZU uruchomił uproszczone procedury obsługowe – ustalamy szkody i ich zakres z poszkodowanymi na podstawie rozmów telefonicznych, ich zgłoszeń w Mobilnym Biurze PZU lub dokumentacji dostarczanej przez nich w późniejszym terminie. Otrzymaliśmy już ok. 20 zgłoszeń szkód od naszych klientów. Jeszcze dziś wypłacone zostaną im zaliczki.

Od godz. 16.00 na miejscu działa także Mobilne Biuro PZU - duży autobus obsługowy, który rozstawił się pod Szkołą Podstawową nr 3 w Ząbkach przy ul. Kościelnej 2. W Mobilnym Biurze PZU można zgłosić szkodę, otrzymać pomoc w uzyskaniu lokalu zastępczego oraz wszelkie inne niezbędne informacje. Będzie ono działać na miejscu co najmniej do końca soboty 5 lipca, a jeśli nadal będzie taka potrzeba ze strony naszych klientów, również w niedzielę 6 lipca.

Co zrobić, jeśli zostałeś poszkodowany w wyniku pożaru?

  • Jeśli to możliwe, zrób zdjęcia uszkodzeń, opisz je i orientacyjnie oszacuj straty.
  • Przygotuj numery polisy, konta bankowego.
  • Zgłoś szkodę w Mobilnym Biurze PZU, aplikacji mojePZU, na www.pzu.pl albo infolinii PZU 801 102 102 lub 799 699 599.
  • Niezbędną dokumentację załącz przy zgłaszaniu szkody lub prześlij na kontakt@pzu.pl, w tytule wiadomości wpisując nr szkody.
  • Wypłacimy odszkodowanie, a jeśli najpierw będzie potrzebne uzupełnienie dokumentacji, skontaktujemy się i uprzedzimy o tym.

Załączniki

pożar w Ząbkach 1

pożar w Ząbkach 1

Typ: zdjęcie

Rozmiar: 1,2 MB

Pobierz (png)
pożar w Ząbkach 2

pożar w Ząbkach 2

Typ: zdjęcie

Rozmiar: 1,3 MB

Pobierz (png)
1000000063

1000000063

Typ: zdjęcie

Rozmiar: 3,0 MB

Pobierz (jpg)
1000023754

1000023754

Typ: zdjęcie

Rozmiar: 281,4 kB

Pobierz (jpg)
1000000048

1000000048

Typ: zdjęcie

Rozmiar: 3,8 MB

Pobierz (jpg)