Uproszczenie i automatyzacja procesu zgłaszania szkód z OC komunikacyjnego w usłudze mStłuczka pozwalają PZU obsługiwać te szkody o połowę szybciej niż zgłaszane pozostałymi kanałami. Kierowcy coraz chętniej korzystają z nowej usługi dostępnej w aplikacji mObywatel – PZU zarejestrował już ponad 1000 szkód zgłoszonych tą drogą.
Systematycznie rośnie liczba szkód komunikacyjnych zgłaszanych do PZU przez mStłuczkę – w listopadzie było ich o 75% więcej niż we wrześniu.
Nowa usługa, która zadebiutowała w aplikacji mObywatel 1 września, ogromnie ułatwia odnalezienie się poszkodowanemu i sprawcy w mocno stresującej sytuacji, jaką jest kolizja drogowa. mStłuczka umożliwia wypełnienie oświadczenia, załączenie zdjęć uszkodzeń i wysłanie zgłoszenia do zakładu ubezpieczeń z aplikacji w smartfonie, posługując się ustandaryzowanym formularzem, gdzie wiele niezbędnych danych jest zaczytywanych wprost z państwowych rejestrów jak PESEL i CEPiK. Wygenerowany plik jest podpisany certyfikatem kwalifikowanym, co zwiększa ochronę interesów poszkodowanego.
Usługa mStłuczki może znacząco zwiększyć wydajność procesu obsługi szkód komunikacyjnych. Dzięki temu, że wypełnione przez klientów elektroniczne oświadczenia trafiają do PZU w ustandaryzowanej formie, z danymi z rejestrów państwowych, ryzyko błędów jest zminimalizowane, co przyspiesza wypłatę odszkodowań.
Szkody komunikacyjne z OC zgłaszane przez mStłuczkę PZU obsługuje o około 53% szybciej niż te zgłaszane pozostałymi kanałami.
Wprowadzenie usługi do mObywatela to efekt pracy Ministerstwo Cyfryzacji ze wsparciem Centralnego Ośrodka Informatyki, Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, Polskiej Izby Ubezpieczeń i zakładów ubezpieczeń, w tym PZU. Dzięki zaangażowaniu wymienionych instytucji i firm możliwe było stworzenie nowoczesnego rozwiązania, które integruje dane z wielu źródeł i usprawnia obsługę zdarzeń drogowych.