PZU zarejestrował już ponad 100 szkód komunikacyjnych z OC zgłoszonych przez mStłuczkę. Dzięki nowej usłudze dostępnej w aplikacji mObywatel, firma wypłaca odszkodowania nawet w kilka godzin od zgłoszenia szkody. Nowe rozwiązanie jest dostępne od 1 września. Klienci mogą zgłaszać szkody bezpośrednio z telefonu, korzystając z cyfrowego formularza oświadczenia o kolizji.
Pierwsze wypłaty trafiły do klientów już 3 września, a średni czas reakcji na potrzeby assistance wynosi 12 minut.
– Kolizja to stresująca sytuacja. Dzięki mStłuczce zgłoszenie szkody jest prostsze i szybsze. Klient wypełnia elektroniczne oświadczenie, a my niemal natychmiast możemy rozpocząć obsługę. Dokument trafia do nas w ustandaryzowanej formie, z danymi z rejestrów państwowych, co minimalizuje ryzyko błędów i przyspiesza wypłatę odszkodowania – mówi Michał Skraiński z Biura Obsługi Szkód i Świadczeń PZU.
Od początku roku do końca lipca PZU obsłużył niemal 150 tys. szkód komunikacyjnych OC. mStłuczka ma potencjał, by znacząco zwiększyć wydajność procesu likwidacji szkód.
Nowa usługa, która zadebiutowała w aplikacji mObywatel 1 września, ogromnie ułatwia odnalezienie się poszkodowanemu i sprawcy w mocno stresującej sytuacji, jaką jest kolizja drogowa. mStłuczka umożliwia wypełnienie oświadczenia, załączenie zdjęć szkód i wysłanie zgłoszenia do zakładu ubezpieczeń z aplikacji w smartfonie, posługując się ustandaryzowanym formularzem, gdzie wiele niezbędnych danych jest zaczytywanych wprost z państwowych rejestrów jak PESEL i CEPiK. Wygenerowany plik jest podpisany certyfikatem kwalifikowanym, co zwiększa ochronę interesów poszkodowanego.
Wprowadzenie usługi do mObywatela to efekt pracy Ministerstwa Cyfryzacji ze wsparciem Centralnego Ośrodka Informatyki, Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, Polskiej Izby Ubezpieczeń i zakładów ubezpieczeń, w tym PZU. Dzięki zaangażowaniu wymienionych instytucji i firm możliwe było stworzenie nowoczesnego rozwiązania, które integruje dane z wielu źródeł i usprawnia obsługę zdarzeń drogowych.