Ostatnie lata to czas dużych zmian w całej Grupie PZU, która przekształciła się w nowoczesną, transparentną i efektywnie zarządzaną instytucję finansową, nastawioną na zaspokajanie potrzeb klientów. Uproszczenie i skrócenie procesu likwidacji szkód, możliwość zgłaszania szkód przez internet, czy połączenie większości oddziałów PZU SA i PZU Życie SA tak, by klienci mogli załatwić wszystkie sprawy związane z ubezpieczeniem w jednym miejscu, to tylko kilka najbardziej widocznych innowacji i usprawnień, jakie miały miejsce w PZU. Odświeżenie identyfikacji ma podkreślić te zmiany.
„W ostatnich latach wykonaliśmy w Grupie PZU ogromną pracę. PZU 2.0 to wizja silnej, prokonsumeckiej marki, wykorzystującej nowoczesne technologie w służbie klientowi. Na dzisiejszym, silnie konkurencyjnym rynku nie wystarcza posiadanie bardzo dobrych produktów i świetnych pracowników. Konieczne jest dotarcie z atrakcyjnym przekazem o firmie do jak największej liczby obecnych i potencjalnych klientów. Nowe logo zachowując uniwersalny i ponadczasowy charakter symbolizuje uproszczenie procedur, troskę o klienta i nowoczesność stosowanych rozwiązań. To podsumowanie kierunku, w jakim zmierza Grupa PZU” – powiedział Andrzej Klesyk, prezes Zarządu PZU SA.
Odświeżone logo PZU nawiązuje do znaku, który obowiązywał w firmie od 1952 roku do połowy lat 90. Nowy znak stał się prostszy i bardziej czytelny. Jego obręcz została rozświetlona, co nadało mu nowoczesności i stworzyło efekt trójwymiaru. Nowy system identyfikacji wizualnej podkreśla zmiany i w spójny sposób ujmuje kwestie prezentowania logo na różnego rodzaju materiałach. Nawiasy, którymi otaczane są hasła reklamowe i motywy graficzne zostały zaczerpnięte z obręczy logo. Symbolizują one ochronę i opiekę jaką PZU otacza swoich klientów. Nowa identyfikacja będzie dotyczyć wszystkich spółek należących do Grupy PZU.
„Postanowiliśmy odświeżyć wizerunek, aby zakomunikować zmiany, jakie konsekwentnie wprowadzamy w firmie. Nasi klienci już je widzą. Pora, aby pokazać je także klientom naszej konkurencji. Marka PZU należy do najstarszych i najlepiej rozpoznawalnych w Polsce. Dlatego w nowej identyfikacji wizualnej czerpiemy to co najlepsze z jej historii, łącząc to z nowoczesnością i dynamiką, przystającą do wizerunku nowoczesnej firmy będącej liderem rynku ubezpieczeń” - powiedział Witold Jaworski, członek Zarządu PZU SA.
Nowe logo pojawi się od 12 maja 2012 roku w komunikacji marketingowej i w identyfikacji oddziałów PZU. Będzie sukcesywnie wprowadzane w drukach oraz na wszystkich wykorzystywanych do tej pory nośnikach. Sukcesywnie do końca września będzie wymienianie oznakowanie w oddziałach, a do końca roku w placówkach agentów i partnerów biznesowych. Nowe oznakowanie otrzyma w sumie ponad 1000 oddziałów PZU i placówek agentów. Stare logo będzie można jeszcze zobaczyć w niektórych materiałach do wyczerpania zapasów.
Wprowadzeniu nowego logo towarzyszyć będzie kampania reklamowa. PZU z autoironią i humorem postanawia zmierzyć się w niej z wizerunkiem wielkiej, zbiurokratyzowanej firmy, ze skomplikowanymi procedurami, za jaką czasem nadal bywa uważany.
Bohaterem kampanii jest postać Molocha, który symbolizuje negatywne stereotypy o marce PZU. Jest on uczestnikiem nowej firmowej rzeczywistości, w której nie potrafi się odnaleźć. Okazuje się bowiem, że PZU zmienił się tak bardzo, że nie ma w nim miejsca dla dawnych praktyk. W PZU obowiązują teraz przyjazne procedury, produkty są nowoczesne i dopasowane do potrzeb klientów, a formalności załatwiane są od ręki. Zmienił się także wygląd i funkcjonalność oddziałów. Z PZU wypędzony został duch Molocha.
Kampania będzie obejmowała TV, prasę, nośniki outdoorowe, Internet. Rozpoczyna się 12.05 i potrwa do końca lipca. Kreację przygotowały agencje PZL i K2 Internet. Za planowanie i zakup mediów odpowiedzialne są Starlink i ACR.