Szczegóły

28 września 2022

PZU zastosuje sztuczną inteligencję przy obsłudze szkód ruchomości domowych

PZU, jako pierwszy ubezpieczyciel w Europie Środkowo-Wschodniej, wdraża aplikację do obsługi ruchomości domowych. System AiHome przyspieszy wyceny i czas ich przygotowywania. To kolejny krok ubezpieczyciela w kierunku digitalizacji i usprawnienia obsługi szkód majątkowych. Rozwiązanie powstało przy współpracy ze szwedzkim startupem.

AiHome - aplikacja wykorzystująca najnowszą technologię, wesprze pracowników PZU w wycenie ruchomości domowych, ze szczególnym uwzględnieniem sprzętu RTV i AGD. Zastosowanie innowacyjnego narzędzia znacznie usprawni pracę Opiekuna Klienta. Rozwiązanie nie tylko przyspieszy proces wycen uszkodzonych ruchomości domowych, ale także zapewni ich ujednolicenie, dzięki codziennej aktualizacji cen od wiodących sprzedawców oraz dostarczaniu tych samych danych wszystkim Opiekunom Klienta. Ponadto aplikacja automatycznie wyszuka i zaproponuje zamienniki sprzętu, który nie jest już produkowany, dzięki czemu klienci będą mieli możliwość uzyskania wyceny niedostępnego już w sprzedaży sprzętu. 

- Przez ostatni rok przetestowaliśmy aplikację na kilkuset szkodach, porównując jej wyniki ze standardowymi sposobami wyceny. Rozwiązanie potwierdziło swoją skuteczność. Jego zastosowanie poprawiło jakość wycen i czas ich przygotowywania mówi Stanisław Sęk, dyrektor ds. Obsługi Szkód i Świadczeń  - Istotną zaletą narzędzia jest to, że automatycznie aplikuje  dane do wyceny, dzięki czemu pracownik PZU nie musi ich uwzględniać i samodzielnie przeliczać, co przyśpiesza obsługę i ogranicza potencjalne błędy. Dlatego zdecydowaliśmy się wdrożyć aplikację jako wsparcie dla naszych wszystkich Opiekunów Klienta i do wszystkich kwalifikujących się szkód - dodaje Stanisław Sęk . 

Poza optymalizacją procesu wyceny, wdrożone przez PZU rozwiązanie ma także szereg innych korzyści. Dzięki platformie pracownicy PZU mają wszystkie dostępne w Polsce produkty zebrane w jednym miejscu z prostą wyszukiwarką. Oprócz tego aplikacja wskazuje klientowi gdzie konkretnie może zakupić nowy produkt, który został uszkodzony lub też produkt, który jest jego zamiennikiem, a także dostarcza przejrzysty, automatycznie generowany raport z wyceny, zawierający wszystkie kluczowe informacje dla ubezpieczyciela, jak i klienta. 

Dostawcą aplikacji jest firma Upptec AB – jeden z wiodących insurtechów na świecie i lider w usprawnianiu obsługi szkód majątkowych w Skandynawii. Szwedzki scaleup niedawno rozpoczął także ekspansję w USA.  

- Współpraca ze szwedzką firmą jest fragmentem szerszego kontekstu automatyzacji obsługi szkód majątkowych w PZU. W tym roku udostępniliśmy też naszym klientom innowacyjne narzędzie wykorzystujące sztuczną inteligencję przy obsłudze szkód komunikacyjnych, które otrzymało liczne wyróżnienia i nagrody - mówi Stanisław Sęk, dyrektor ds. Obsługi Szkód i Świadczeń. - PZU od lat współpracuje z najlepszymi startupami w Polsce i na świecie w ramach dedykowanego programu „PZU Ready for Startups”.  Wspólnie z młodymi firmami technologicznymi rozwijamy nie tylko naszą ofertę i usługi, ale także  wyznaczamy nowe trendy i zmieniamy oblicze świata ubezpieczeń. Bardzo cieszymy się z tego wdrożenia, ponieważ jest ono kolejnym dowodem na to, że współpraca na linii korporacja-startup może być korzystna dla obydwu stron. - dodaje dyrektor Stanisław Sęk.