Aż 73% ankietowanych kierowców nie ufa sprzedawcom samochodów używanych. Z kolei dwóch na trzech badanych uważa, że zakup auta używanego to trudny i żmudny proces. Tylko 15 proc. kierowców deklaruje, że ma dużą wiedzę na temat samochodów (według badania przeprowadzonego przez firmę Kantar[1]).
Pomoc Non Stop, marka należąca do Grupy PZU, poszerza zakres usług i produktów z obszaru mobilności. Największy polski ubezpieczyciel uruchamia ogólnopolski pilotaż usługi sprawdzenia samochodu przed zakupem. W ramach trzech pakietów usług klienci mogą wybrać weryfikację ogłoszenia sprzedaży auta, z którego chcą skorzystać, lub sprawdzenie stanu technicznego pojazdu i weryfikację na stacji diagnostycznej w dowolnym miejscu w Polsce. Oceny dokonają doświadczeni eksperci motoryzacyjni, należący do sieci partnerów Pomoc Non Stop (ponad 300 ekspertów na terenie całego kraju).
Skąd pomysł na wprowadzenie takiej usługi?
Według danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, średni wiek importowanych samochodów do Polski wynosi ok. 11 lat. Ostatnie lipcowe dane wskazują, że Polacy zarejestrowali tylko o 7 proc. mniej używanych pojazdów, niż miało to miejsce w analogicznym okresie 2019 r. Może to wskazywać na to, że rynek samochodów używanych powoli powraca do sytuacji sprzed pandemii COVID-19.
– PZU zawsze stara się być jak najbliżej swoich klientów. Tak też jest i w tym przypadku. Pomysł na usługę pochodzi z moich własnych doświadczeń. Jako klient, który chciał kupić używane auto przekonałem się jak karkołomne i wymagające fachowej wiedzy jest to zadanie. Znalezienie auta, które jest zgodne z opisem to nie lada sztuka. Uznałem, że takie odczucia muszą mieć też inne osoby poszukujące samochodów na rynku wtórnym. W PZU przeanalizowaliśmy to zagadnienie i stworzyliśmy ofertę, która jest optymalna biznesowo, ale równocześnie wpływa na poprawę jakości życia naszych klientów. Nasza nowa usługa z dodatkiem Gwarancji Mobilności zapewni im bezpieczeństwo przy zakupie i radość z używania ich nowych aut – powiedział, Adam Brzozowski, członek zarządu PZU SA.
Zamówisz bez wychodzenia z domu
Pierwszy krok to wybór online odpowiedniego pakietu usługi i wysłanie wypełnionego formularza, który dla ekspertów Pomoc Non Stop oznacza sygnał do działania. Specjaliści szczegółowo zweryfikują ogłoszenie sprzedaży samochodu, skontaktują się ze sprzedającym i telefonicznie sprawdzą podstawowe informacje. Następnie dokonają oględzin auta na miejscu i sprawdzą je w ramach 200 punktów kontrolnych, które pozwalają na ocenę stanu technicznego. Pojazd może być sprawdzony w warsztacie i na stacji diagnostycznej. Cały proces trwa maksymalnie 2 dni robocze.
– Eksperci Pomoc Non Stop pomogą wykryć usterki samochodu, a nawet oszacują koszt ich naprawy. Na podstawie dostępnych danych opracują wykaz napraw mechanicznych, blacharskich i lakierniczych. Z pewnością ograniczy to ryzyko zakupu niesprawnego auta, a także daje argument do negocjacji ceny. Na koniec klient otrzyma przejrzysty i łatwy do zrozumienia kompleksowy opis stanu technicznego auta, które chce zakupić. Raport może omówić telefonicznie z naszym ekspertem – wyjaśnia Grzegorz Goluch, prezes zarządu PZU Pomoc.
Parasol ochronny od PZU na 90 dni od zakupu
Usługę Pomoc Non Stop - sprawdzenie samochodu przed zakupem - wyróżnia ochrona mobilności. Jest ona dostępna w 2 z 3 pakietów. W ramach ochrony mobilności klient nowo zakupionego auta ma zapewniony Assistance ważny przez 90 dni.
W przypadku awarii samochodu, który został sprawdzony przez ekspertów Pomoc Non Stop, klient ma zapewnione holowanie aż do 150 km oraz samochód zastępczy na czas naprawy. Pokryte zostaną również ewentualne koszty robocizny w warsztacie partnerskim do kwoty 4 tys. zł.
Szczegółowe informacje na temat nowej usługi są dostępne na: www.pomocnonstop.pl/sprawdzauto
[1] Badanie przeprowadzone przez Kantar na zlecenie PZU, N=600, kwiecień 2020.