Wielka Wyprawa Maluchów dla Dzieci zbiera środki na:
Podczas zeszłorocznej edycji udało się zebrać ponad 2 miliony złotych, w tym roku celem jest 1 milion euro.
W projekt, jako uczestnicy i ambasadorzy Wyprawy, zaangażowali się giganci motorsportu: Longin Bielak, Sobiesław Zasada, Maciej Wisławski, Rafał Sonik, Kajetan Kajetanowicz i Bartosz Ostałowski. Dołączyli do nich też znani influencerzy, w tym jeden z najpopularniejszych polskich twórców internetowych Remigiusz „Rezi” Wierzgoń wraz ze swoim Thunder Crew.
Wielka Wyprawa Maluchów dla Dzieci wyruszyła 5 lipca spod Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Kolumna 80 fiatów 126p pokona ponad 3 tysiące kilometrów, by 12 lipca dotrzeć do Monte Cassino. Oficjalne zakończenie Wyprawy zaplanowano na 19 lipca na Rynku w Krakowie.
PZU z myślą o bezpieczeństwie
Na starcie Wyprawy ubezpieczyciel przygotował wiele atrakcji. Każdy, kto odwiedził strefę PZU, mógł zaprojektować własną unikalną koszulkę z fiatem 126p z hasłami prewencyjnymi, które w humorystyczny sposób przypominały o zachowaniu zasad bezpieczeństwa i odpowiedzialności na drodze. Dla najmłodszych PZU przygotował zajęcia z udzielania pierwszej pomocy, podczas których dzieci mogły nauczyć się opatrywać i bandażować rany. Dodatkowo goście strefy mogli sprawdzić swoją wiedzę o zasadach bezpieczeństwa na drodze w quizie z nagrodami.
– Wielka Wyprawa Maluchów dla Dzieci to świetna, niezwykle potrzebna inicjatywa, której jesteśmy partnerem. Jako PZU od lat działamy w obszarze prewencji, dlatego naturalnym krokiem dla nas jest wsparcie projektu, który ma ogromne znaczenie dla budowania powszechnej świadomości na temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym i może pomóc wielu poszkodowanym dzieciom. Dzięki wspólnym działaniom możemy sprawić, że bezpieczeństwo na polskich drogach i przejściach dla pieszych będzie się systematycznie poprawiać – mówi Rafał Kałęcki, dyrektor Biura Prewencji w PZU.
To kolejny przykład zaangażowania PZU w działania prewencyjne. Tym razem ubezpieczyciel skupia się na poprawie bezpieczeństwa w ruchu drogowym przez propagowanie bezpiecznych zachowań, m.in. uważności, widoczności i odpowiedzialności. Swoje działania kieruje do wszystkich uczestników ruchu drogowego ze szczególnym uwzględnieniem dzieci.
Zaangażowanie w Wielką Wyprawę Maluchów dla Dzieci odbywa się z poziomu Grupy PZU – poza PZU partnerami projektu są także Bank Pekao S.A. oraz Alior Leasing. Wszystkie firmy, poza udziałem w wyprawie fiatów 126p ze swoim brandingiem, będą prowadzić działania edukacyjne na rzecz bezpieczeństwa na drogach.