Do zadań pilskiego centrum będzie należała m.in. obsługa procesów kadrowych oraz płacowych, sprawozdawczość kadrowo-płacowa, obsługa programów emerytalnych, prowadzenie spraw z zakresu opieki medycznej i innych świadczeń socjalnych. Ponadto COP zajmie się zarządzaniem i administrowaniem zakładowym funduszem świadczeń socjalnych, prowadzeniem i ewidencją czasu pracy oraz monitoringiem i podziałem funduszy premiowych.
- W PZU SA i PZU Życie pracuje obecnie ponad 12 tysięcy pracowników. To niezmiernie ważne, aby kluczowe sprawy pracownicze z obszaru tzw. „twardego HR” oraz obszaru płacowego były zarządzane w jednym miejscu. COP w Pile zapewni nowoczesną obsługę pracowników gwarantującą nie tylko terminowość i rzetelność rozliczeń płacowych oraz zgodność z przepisami prawa, ale pozwoli także na efektywniejsze kosztowo zarządzanie tym procesem. – mówi Anna Oszczepalińska, Dyrektor Centrum Rozliczeń Płacowych.
Centralizacja obsługi spraw pracowniczych jest częścią procesu zmian organizacyjnych w PZU, która ma doprowadzić do usprawnienia i zwiększenia efektywności kosztowej procesów backoffice’owych w firmie.