Szczegóły

11 grudnia 2023

Społeczna kampania TUW PZUW i PKP Intercity na rzecz promocji zdrowia

Jak skorzystać z bezpłatnych badań profilaktycznych, jakie badania i w jakim wieku należy zrobić, jak rozpoznać symptomy choroby – społeczną kampanię, która ma motywować do troski o zdrowie, rozpoczynają TUW Polski Zakład Ubezpieczeń Wzajemnych i PKP Intercity. W pociągach będzie prezentowany animowany film zachęcający do korzystania z bezpłatnego poradnika „Vademecum zdrowia”, który służy informacjami na ten temat.

Konsekwentnie i z zaangażowaniem wspieramy ważne społecznie przedsięwzięcia, a promocja zdrowia należy do kluczowych. W tym szczytnym celu znaleźliśmy ważnego sojusznika, jakim jest jeden z największych przewoźników w Polsce, PKP Intercity, który w tym roku przewiezie prawie 70 milionów pasażerów. Dzięki wspólnej kampanii chcemy dotrzeć do nich z informacjami, które mogą ratować zdrowie – mówi prezes TUW PZUW Rafał Kiliński.

PKP Intercity podchodzi odpowiedzialnie do realizacji usług przewozowych, dlatego kampania społeczna na rzecz promocji zdrowia była dla nas oczywista. Każdego miesiąca bijemy rekordy liczby przewiezionych pasażerów. Coraz więcej osób wybierających pociągi będzie mogło przy okazji podróży dowiedzieć się, jak zadbać o swoje zdrowie, by cieszyć się nim długo – dodaje wiceprezes PKP Intercity Tomasz Gontarz.

Aby wygrać z chorobą, trzeba ją wyprzedzić. – Sztuka polega na tym, aby kontrolować stan swojego zdrowia, zanim zacznie ono szwankować. Wykrycie choroby, gdy nie daje jeszcze objawów, ułatwia jej leczenie i zwiększa szanse na wyzdrowienie. „Vademecum zdrowia” niesie informacje na ten temat – tłumaczy konsultant naukowy poradnika prof. dr hab. n. med. Aneta Nitsch-Osuch, która kieruje Zakładem Medycyny Społecznej i Zdrowia Publicznego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

Prawie 100-stronicowe „Vademecum zdrowia” jest bezpłatnie dostępne pod internetowym adresem: tuwpzuw.pl/poradnik. Napisany przystępnym językiem poradnik opisuje dolegliwości, które mogą być oznaką poważnych schorzeń i instruuje, co należy zrobić, gdy się pojawią. Wyjaśnia, jak się przygotować do wizyty u lekarza, do badań i pobytu w szpitalu. Ma pomagać w leczeniu i rekonwalescencji dzięki praktycznym informacjom o tym, jak zażywać leki, aby zadziałały i jakiej diety przestrzegać w przypadku różnych schorzeń.

Wydawcą „Vademecum” jest TUW PZUW, największe towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych w Polsce, które należy do Grupy PZU. Ubezpiecza przedsiębiorstwa, samorządy, instytucje publiczne i uczelnie oraz szpitale. Angażuje się w liczne projekty społeczne. Wspiera finansowo zakupy nowoczesnych urządzeń do szpitali, sprzętu dla ratowników górniczych i inwestycje na rzecz bezpieczeństwa w samorządach.

Społeczne inicjatywy są też ważnym elementem działań PKP Intercity. Należy do nich projekt „(Nie)widzialni”, polegający na wspieraniu osób z niewidocznymi niepełnosprawnościami w codziennym funkcjonowaniu. Wraz z Rządowym Centrum Bezpieczeństwa PKP Intercity zrealizowało kampanię „Reaguj! Czas biegnie”, w ramach której promowano właściwe zachowania w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia. To także projekty edukacyjne, jak promocja polskiej literatury w ramach akcji Narodowego Czytania i program „Poznaj Polskę”, zachęcający do szkolnych wycieczek po kraju.

PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, łączy mniejsze ośrodki z aglomeracjami, a także umożliwia wygodne podróżowanie po Europie, zapewniając mieszkańcom coraz większej liczby miast i miejscowości dostępność komunikacyjną. W ramach rozszerzonej strategii inwestycyjnej „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” do 2030 roku Spółka przeznaczy 27 mld zł na nowoczesny tabor oraz przyjazne środowisku stacje postojowe. W 2030 roku cała flota PKP Intercity będzie nowa lub zmodernizowana, co zapewni wysoki poziom bezpieczeństwa podróży i wygody.

Przewoźnik dąży do tego, by oferować pasażerom wysoki oraz powtarzalny standard podróży i intensywnie rozwija ofertę dla pasażerów, by kolej stała się środkiem transportu pierwszego wyboru. Rozwój kolei jako najbardziej ekologicznego środka transportu zbiorowego wpisuje się w założenia Europejskiego Zielonego Ładu. PKP Intercity ma ambicję, aby stać się pierwszym polskim przewoźnikiem pasażerskim, którego działalność będzie neutralna dla klimatu.

Załączniki

Film_TUW_PKP.mp4

Typ: wideo

Rozmiar 14,0MB

Pobierz plik

kampania_zdrowie_002.JPG

Typ: zdjęcie

Rozmiar 42,0kB

Pobierz plik

kampania_zdrowie_003.JPG

Typ: zdjęcie

Rozmiar 69,5kB

Pobierz plik

kampania_zdrowie_004.JPG

Typ: zdjęcie

Rozmiar 58,6kB

Pobierz plik

kampania_zdrowie_005.JPG

Typ: zdjęcie

Rozmiar 48,9kB

Pobierz plik

kampania_zdrowie_006.JPG

Typ: zdjęcie

Rozmiar 32,9kB

Pobierz plik