Szczegóły

01 października 2021

PZU Partnerem XVIII Konkursu Chopinowskiego

W sobotę 2 października rozpoczyna się wielkie święto dla miłośników muzyki poważnej na całym świecie – XVIII Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina, którego partnerem jest PZU. Konkurs Chopinowski jest najważniejszym wydarzeniem muzycznym w Polsce i jednym z najważniejszych globalnie.

PZU nawiązał współpracę z Narodowym Instytutem Fryderyka Chopina, organizatorem Konkursu Chopinowskiego, w sierpniu br. W ramach partnerstwa największy polski ubezpieczyciel będzie wspierał Instytut w organizacji osiemnastej edycji Konkursu Chopinowskiego oraz w wielu innych przedsięwzięciach, tj. koncertu w rocznicę śmierci Fryderyka Chopina, działalności Muzeum Fryderyka Chopina w Warszawie i w Żelazowej Woli, projektów edukacyjnych oraz cyklu „Młode Talenty”.

- Nie mogłabym sobie wyobrazić, by PZU nie było zaangażowane w Konkurs Chopinowski. Marka Powszechny Zakład Ubezpieczeń liczy sobie 94 lata -  zaistniała po raz pierwszy w takim brzmieniu w roku 1927. Tym samym roku, w którym w Filharmonii Warszawskiej odbył się pierwszy Konkurs Chopinowski. Losy PZU od dawna są mocno splecione z losami Polski i Polaków. Mamy „polskie DNA” w naszej kulturze korporacyjnej. Dlatego ponosimy odpowiedzialność wykraczającą daleko poza sferę biznesową. Aktywnie współtworzymy narodową i obywatelską wspólnotę na różnych poziomach. Wspieramy rozwój lokalnych społeczności, profilaktykę zdrowotną, edukację w zakresie bezpieczeństwa, sport, ale też kluczowe dla polskiej kultury i tożsamości instytucje. Współpraca z Narodowym Instytutem Fryderyka Chopina to naturalne dopełnienie naszej działalności w obszarze mecenatu kulturalnego – mówiła dr hab. Beata Kozłowska-Chyła, prezes PZU, podczas konferencji prasowej otwierającej konkurs.

Konkurs Chopinowski to turniej muzyczny o globalnym zasięgu i ogromnej renomie, budzący pozytywne skojarzenia z Polską i skutecznie promujący polską kulturę. Ma wielbicieli na całym świecie. Dzięki transmisjom internetowym skutecznie dociera również do młodych odbiorców – eliminacje do XVIII edycji oglądane były w sieci 4,5 miliona razy. Wydarzenie przyciąga uwagę nie tylko międzynarodowego środowiska muzycznegoi melomanów, ale także tych, którzy na co dzień z muzyką klasyczną mają niewielką styczność.

Do tegorocznej edycji konkursu zgłosiła się rekordowa liczba kandydatów – ponad 500 pianistów z całego świata. Eliminacje odbyły się w lipcu tego roku, a do udziału w konkursie jury zakwalifikowało 87 pianistów, w tym 16 Polaków. Program wydarzenia oraz informacje dotyczące transmisji internetowych dostępne są na stronie www.chopin2020.pl. Serdecznie zapraszamy do śledzenia zmagań młodych pianistów w Filharmonii Narodowej oraz za pośrednictwem Programu II Polskiego Radia, TVP Kultura, transmisji na stronie Chopin2020.pl oraz w kanale YouTube Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina.

- Tradycyjny pięcioletni cykl Konkursu Chopinowskiego zaburzyły dotąd tylko najtragiczniejsze wydarzenia w naszej historii – lata II wojny światowej i pierwsze lata tuż po niej. Znamienne jest, że po kilkudziesięciu latach kolejne przesunięcie daty Konkursu wymusiła globalna pandemia. Mam przekonanie, że XVIII Konkurs Chopinowski będzie czymś więcej niż wspaniałym wydarzeniem artystycznym, skupiającym uwagę świata na muzycznym dziedzictwie Chopina i na Polsce. To będzie też symbol powracającej po pandemii stabilizacji, nadziei i radości życia – dodaje prezes PZU.

PZU od wielu lat aktywnie angażuje się na rzecz rozwoju i popularyzacji polskiej kultury. Jest mecenasem takich instytucji, jak Muzeum Narodowe w Warszawie oraz Krakowie, Łazienki Królewskie, Teatr Wielki – Opera Narodowa, Polska Opera Królewska czy Muzeum Powstania Warszawskiego. Ubezpieczyciel promuje twórczość wybitnych artystów i wspiera rozwój młodych talentów.

Załączniki

Prezes_PZU.jpg

Typ: zdjęcie

Rozmiar 183,9kB

Pobierz plik

konkurs_chopinowski.jpg

Typ: zdjęcie

Rozmiar 113,0kB

Pobierz plik