Szczegóły

02 września 2020

Eksperci PZU podzielą się wiedzą i doświadczeniem z zakresu zarządzania kryzysowego

Pandemia była szokiem dla wszystkich. Z dnia na dzień zmieniła się codzienność pracowników, klientów i firm. PZU jako grupa, która zatrudnia blisko 11 tys. pracowników, stanął przed dużym wyzwaniem. Była nim ochrona całego zespołu i zorganizowanie pracy na nowo przy jednoczesnym zapewnieniu wsparcia milionom klientów. Firma zdała ten egzamin na piątkę – niemal 80 proc. zespołu pracowało z domu i aż czterech na pięciu pracowników uznało to za efektywny proces.

Kryzysy zdarzają się wszędzie i najczęściej nie jesteśmy w stanie ich przewidzieć. Najważniejsze to wiedzieć, jak przez nie przejść. Eksperci PZU podzielą się swoją wiedzą z uczestnikami Her Impact Master Class, czyli jednego z projektów, który coraz prężniej działa na platformie Her Impact.

Jak zachować czujność w niepewnych czasach i wykorzystać kryzys do wzmocnienia więzi z pracownikami i klientami? Jak zadbać o efektywną komunikację i uwiarygodnić obietnicę marki w szczególnie trudnej sytuacji – jaką jest pandemia – a także jak działać skutecznie? Czy nowe technologie mogą pomóc w kryzysie?

Już 9 września webinar z zarządzania dużą i silną organizacją w trudnych czasach poprowadzi Aleksandra Agatowska, p.o. prezesa PZU Życie.

Zazwyczaj pełnienie nowej funkcji jest już czymś wystarczająco wymagającym, aby stwierdzić, że wymaga dużego zaangażowania i nakładu pracy. W moim przypadku była to sytuacja bez precedensu. Pełnienie nowej roli zaczęłam od zwoływania sztabów kryzysowych, zarządzania kryzysowego i inicjowania rozmów, dzięki którym mogliśmy szybko reagować. Zależało mi przede wszystkim na tym, aby jednocześnie zapewnić bezpieczeństwo naszym pracownikom i zagwarantować ciągłość działania firmy – w bezpieczny sposób – dla milionów klientów. Niezbędna była transparentność, umiejętność postawienia się w sytuacji pracowników i klientów, szybkość podejmowania właściwych decyzji i – co bardzo istotne – zgrany i zaangażowany zespół zarządzający. Wiem, że nie zawiodłam zaufania ani pracowników, ani klientów. Mam nadzieję, że doświadczenia PZU będą dobrą inspiracją dla uczestników webinarów na Platformie Her Impact i pozwolą zaprojektować odpowiednią komunikację w zarządzaniu kryzysami w przedsiębiorstwach. Dla nas był to czas wielkiej próby. Z perspektywy czasu mogę powiedzieć, że przeszliśmy ją pomyślnie. Cieszę się, że zespół Her Impact zaprosił nas do współpracy. Jako dojrzała organizacja i lider w branży ubezpieczeniowej chętnie zaangażujemy się w projekt, który ma na celu wsparcie młodych kobiet w rozwoju i osiągnięciu sukcesów zawodowych – mówi Aleksandra Agatowska, p.o. prezesa PZU Życie. 

Aleksandra Agatowska jest związana z Grupą PZU od marca 2016 roku. Kierowała pracami sztabu kryzysowego PZU decydującego o działaniach związanych z pandemią zarówno w spółce życiowej, jak i majątkowej.  

Webinar poświęcony zarządzaniu kryzysowemu w spółce PZU Zdrowie poprowadzi Anna Janiczek.  Prezes zarządu PZU Zdrowie opowie o tym, jak biznesowo odnaleźć się w nowej rzeczywistości i zapewnić ciągłość funkcjonowania placówek medycznych przy zachowaniu bezpieczeństwa pracowników i pacjentów. Wytłumaczy także, jak „niemożliwe” może stać się „nową rzeczywistością” i czego może nauczyć nas kryzys. Anna Janiczek podzieli się również swoim doświadczeniem na temat tego, jak zapewnić spokój i bezpieczeństwo milionom Polaków w tak trudnej sytuacji, jaką była pandemia, i jakie nowe wyzwania stoją przed branżą medyczną.

Grzegorz Goluch, Dyrektor Zarządzający ds. Obsługi Szkód i Świadczeń w PZU, opowie o tym, czy duża skala organizacji pomaga w skutecznym reagowaniu na zdarzenia kryzysowe. Wyjaśni również, w jaki sposób wykorzystywać nowe technologie w działaniach kryzysowych i jak projektować procesy, by były bardziej odporne na nadzwyczajne zjawiska.  

O zarządzaniu kryzysowym w obszarze HR opowie Marta Rosiecka, Menedżer ds. Procesów HR w spółkach PZU Zdrowie i PZU Życie. Marta Rosiecka zwróci uwagę na to, jak ważna jest otwarta i transparentna komunikacja z pracownikami oraz utrzymanie ich zaangażowania i motywacji w niepewnej sytuacji. Podkreśli także ważną rolę pracodawcy w udzielaniu bieżącego wsparcia i zarządzaniu emocjami pracowników. Marta Rosiecka opowie również, jak kryzys może wpłynąć na procesy HR-owe i wykreować nowe możliwości.

 

Moduły

Data wystąpienia

Eksperci

Tytuł /temat wystąpienia

Zarządzanie kryzysowe

09.09

Aleksandra Agatowska

Zarządzanie kryzysowe w dużej i silnej organizacji

16.09

Anna Janiczek

Zarządzanie kryzysowe w Zdrowiu

23.09

Marta Rosiecka

Zarządzanie Kryzysowe w HR

30.09

Grzegorz Goluch

Zarządzanie kryzysowe, a wywiązanie się z zobowiązań wobec klientów

 

Na cykl webinarów można się zapisać przez portal evenea.pl - https://app.evenea.pl/event/850755-19/. Liczba miejsc jest ograniczona do 50. Materiały ze szkoleń zostaną także udostępnione na stronie Her Impact ( www.herimpact.co) w zakładce HER Skills dla wszystkich użytkowników serwisu.

***

Her Impact to startup technologiczny o profilu edukacyjno-społecznym, którego celem jest wsparcie młodych kobiet (20-35 lat) w osiągnięciu sukcesu zawodowego. Misją Her Impact jest udzielenie kobietom wsparcia oraz narzędzi do rozwoju, aby w przyszłości mogły zostać liderkami w wybranych dziedzinach. Platforma jest dostępna na stronie herimpact.co.