Robimy wiele, by pomóc osobom w przejściu przez żałobę i w powrocie do normalnego życia. Robimy to we współpracy z fundacją Nagle Sami.
Temat ankiety, którą dostaje uprawniony, jest trudny i wrażliwy, tak jak trudna jest strata bliskiej osoby. Ubezpieczyciel jest jednak od tego, aby w takich trudnych sytuacjach pomóc. A aby mógł to zrobić, musi pozyskać niezbędną wiedzę.
Uprawniony może w razie śmierci osoby bliskiej wystąpić do ubezpieczyciela o:
1. zwrot kosztów leczenia osoby zmarłej oraz pogrzebu;
2. rentę;
3. odszkodowanie za znaczne pogorszenie sytuacji życiowej;
4. zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę.
Jeśli uprawniony zgłosi roszczenie o wypłatę któregokolwiek z nich, ubezpieczyciel musi sprawdzić w jakiej wysokości się ono należy. Chodzi o to, by zbadać czy uprawniony był blisko ze zmarłym, czy łączyły ich silne więzi, czy pogorszył się jego stan majątkowy po zdarzeniu i jaki jest rozmiar krzywdy. Od tych ustaleń zależy wysokość świadczenia.
Takie same pytania zadałby sąd w procesie, gdy uprawniony nie zgodzi się z wysokością świadczenia i skieruje sprawę do sądu.