Szczegóły

10 września 2014

Trudno zmierzyć ból po stracie bliskiego

Jest nam bardzo przykro, że ankieta w której prosimy matkę o sprecyzowanie relacji z jej zmarłym synem, do niej trafiła. To nie powinno się zdarzyć. Przepraszamy wszystkich, których to dotknęło. Jeszcze raz przyjrzymy się procedurom, które musimy stosować przy wypłacie świadczeń po stracie bliskiej osoby, aby w przyszłości uniknąć takich sytuacji.

Robimy wiele, by pomóc osobom w przejściu przez żałobę i w powrocie do normalnego życia. Robimy to we współpracy z fundacją Nagle Sami. 

Temat ankiety, którą dostaje uprawniony, jest trudny i wrażliwy, tak jak trudna jest strata bliskiej osoby. Ubezpieczyciel jest jednak od tego, aby w takich trudnych sytuacjach pomóc. A aby mógł to zrobić, musi pozyskać niezbędną wiedzę. 

Uprawniony może w razie śmierci osoby bliskiej wystąpić do ubezpieczyciela o:

1. zwrot kosztów leczenia osoby zmarłej oraz pogrzebu;

2. rentę;

3. odszkodowanie za znaczne pogorszenie sytuacji życiowej;

4. zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę.

Jeśli uprawniony zgłosi roszczenie o wypłatę któregokolwiek z nich, ubezpieczyciel musi sprawdzić w jakiej wysokości się ono należy. Chodzi o to, by zbadać czy uprawniony był blisko ze zmarłym, czy łączyły ich silne więzi, czy pogorszył się jego stan majątkowy po zdarzeniu i jaki jest rozmiar krzywdy. Od tych ustaleń zależy wysokość świadczenia.

Takie same pytania zadałby sąd w procesie, gdy uprawniony nie zgodzi się z wysokością świadczenia i skieruje sprawę do sądu.