Szczegóły

Kontakt dla mediów

Biuro Prasowe

PZU Grupa PZU

rzecznik@pzu.pl

tel.: (022) 582 58 07

25 sierpnia 2017

PZU obsłużyło już 19 tysięcy szkód

Po sierpniowych nawałnicach PZU pomogło już prawie 19 tysiącom klientów. Odszkodowanie albo zaliczka przy bardziej skomplikowanych szkodach są na kontach klientów w ciągu siedmiu dni. Do tej pory łączna liczba zgłoszonych szkód to prawie 33 tysiące.

W rejonach dotkniętych żywiołem wciąż pracują cztery mobilne biura PZU Pomoc. Dzisiaj – 25 sierpnia - są w miejscowościach Żnin, Rogowo, Borek Wielkopolski i Września. W obsługę szkód zaangażowanych jest ponad tysiąc pracowników Grupy PZU.

W trakcie jednej wizyty w Mobilnym Biurze PZU Pomoc nasi eksperci ustalają wysokość szkody i załatwiają wszelkie formalności. Warto pamiętać, że można  przystępować do napraw, nie czekając na oględziny rzeczoznawcy PZU. Konieczne jest jedynie udokumentowanie zakresu szkody zdjęciami.

PZU wprowadziło uproszczenia w procesie obsługi szkód: w wielu przypadkach wypłaca odszkodowania bez oględzin, ustalając rozmiar szkody na podstawie zgłoszenia, dostarczanych zdjęć oraz rozmów telefonicznych z poszkodowanymi. Klienci mogą również zgłaszać szkody przez aplikacje mobilne, Internet www.pzu.pl  i telefon 801 102 102.

Najwięcej zgłoszonych szkód dotyczy budynków mieszkalnych oraz gospodarczych. W dalszej kolejności są to szkody związane z uprawami oraz pojazdami. Właśnie w tym ostatnim przypadku  najlepiej sprawdza się polisa AC w formule „all risk”, która pokrywa szkody nie tylko związane z ruchem pojazdów na drodze, ale także spowodowane wszelkimi innymi zdarzeniami losowymi – przede wszystkim uszkodzeniami wywołanymi przez grad, huragan, podtopienia i inne związane z coraz częściej występującymi gwałtownymi anomaliami pogodowymi w Polsce.