Biuro prasowe

Strategia Alior Banku na lata 2017 – 2020

powrót do listy
13.03.2017

Alior Bank ogłosił swoją strategię na lata 2017  - 2020. Jej  priorytety to wzrost satysfakcji klientów dzięki prostej, przejrzystej ofercie oraz najnowszej generacji rozwiązaniom mobilnym i internetowym. Bank chce wzmocnić pozycję najbardziej innowacyjnego banku na rynku oraz zapewnić 14% zwrot z kapitału dla akcjonariuszy.

Strategia Alior Banku na lata 2017 – 20 została wypracowana przez Zarząd Banku przy pełnym wsparciu Rady Nadzorczej.

Strategia Alior Banku na lata 2017 – 20 jest kolejnym krokiem w budowaniu nowoczesnej, innowacyjnej oferty przy pełnym wykorzystaniu potencjału Grupy PZU. Stawia przed zarządem ambitne, a jednocześnie realne do osiągnięcia cele. Będziemy wspierali Alior Bank w realizacji planu rozwoju.  Wpisuje się w on strategię Grupy PZU do 2020 roku, która opiera się na innowacjach, wzroście i optymalizacji kosztowej. Zakłada stworzenie jednej z najbardziej innowacyjnych grup ubezpieczeniowych w Europie” – powiedział Michał Krupiński, prezes PZU, przewodniczący Rady Nadzorczej Alior Banku.

Strategia na lata 2017 – 20 zakłada, że Alior Bank będzie jeszcze bardziej innowacyjny i przyjazny klientom oraz wzmocni swoją pozycję kapitałową. Zgodnie z tymi planami Alior Bank o połowę uprości ofertę produktów i usług, wprowadzi nowe rozwiązania cyfrowe ułatwiające zakup produktów i usług online oraz zainwestuje dodatkowe 400 mln zł w IT i innowacje, zapewniając  bezpieczne przejście klientów przez rewolucję technologiczną w bankowości. Bank utrzyma najwyższy na rynku poziom marży odsetkowej - 4,5%, obniży wskaźnik kosztów do przychodów do 39% oraz zapewni akcjonariuszom banku wzrost zwrotu z kapitału z 8% w 2016 r. do 14% w 2020 r.