Szczegóły

Kontakt dla mediów

Biuro Prasowe

PZU Grupa PZU

rzecznik@pzu.pl

tel.: (022) 582 58 07

15 lutego 2017

PZU z certyfikatem elitarnej międzynarodowej organizacji CIPS

PZU zdobył Certyfikat Korporacyjny CIPS (Chartered Institute of Procurement and Supply). Tym samym dołączył do elitarnego grona firm, które mogą pochwalić się potwierdzeniem najwyższych standardów zakupowych w organizacji. W Polsce obok ubezpieczyciela tylko 3 firmy posiadają ten dokument, na świecie jest ich jedynie 350.

Certyfikacja Korporacyjna CIPS jest rozpoznawanym na całym świecie wyróżnieniem. Uzyskanie tego świadectwa jest potwierdzeniem osiągnięcia przez firmę najwyższej globalnej jakości w obszarze zakupów. Oznacza także, że instytucja jest wiarygodnym i solidnym partnerem biznesowym, zarówno dla swoich klientów, jak i dostawców. Certyfikat dowodzi też, że działania prowadzone są zgodnie z zasadami etyki oraz światowymi trendami w zakresie Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR).

– Uzyskanie Certyfikatu Korporacyjnego wymaga przejścia przez gruntowny i czasochłonny proces certyfikacji – wyjaśnia Aleksandra Agatowska, członek zarządu z PZU Życie i dyrektor Grupy PZU. – W jego trakcie eksperci CIPS przeprowadzają szereg analiz oraz szczegółowy audyt w takich obszarach jak organizacja i przywództwo, strategia, kompetencje pracowników, funkcjonowanie procesów i systemów oraz pomiar wyników i zarządzania nimi. Jesteśmy dumni, że po przeprowadzonych pomiarach, PZU jest pierwszą firmą ubezpieczeniową i jedną z zaledwie 4 firm w Polsce, które mogą się posługiwać tym certyfikatem. Jest on potwierdzeniem, że standardy zakupowe PZU spełniają niezwykle wyśrubowane kryteria. Certyfikat CIPS uwiarygadnia nas jako rzetelnego partnera dla naszych dostawców. Potwierdza, że mamy regulacje wewnętrzne, które gwarantują, że będziemy traktować ich uczciwie i transparentnie.

Chartered Institute of Procurement and Supply (CIPS) jest największą międzynarodową instytucją, która zrzesza profesjonalistów z obszaru zakupów. Jest to organizacja non-profit, której nadrzędnym celem jest zwiększanie wiedzy i kompetencji zakupowych swoich członków – zarówno indywidualnych, jak też korporacyjnych i - tym samym - podniesienie rangi zawodu „kupców” w organizacji. CIPS m.in. szkoli i certyfikuje działy zakupowe największych firm świata z wielu branż, w tym z branży naftowej, farmaceutycznej i finansowej.

CIPS został założony w 1932 r., a w 1992 r. otrzymał elitarny statut królewski (royal charter). Obecnie organizacja zrzesza 106 000 członków, działa w ponad 150 krajach całego świata i w tej chwili jest największą i najbardziej prestiżową instytucją zakupową na świecie.