Szczegóły

25 października 2013

Dzień bez stresu na co dzień

Nerwowe momenty za kierownicą zdarzają się wielu z nas. Jednak najbardziej stresującym momentem dla każdego kierowcy jest udział w stłuczce lub wypadku oraz ich następstwa. 28 października, w Światowy Dzień Odpoczynku dla Zszarganych Nerwów, PZU radzi jak przejść przez proces likwidacji szkód komunikacyjnych bez przeszkód.

Bezstresową obsługę od początku roku doceniło aż 94% zadowolonych klientów ubezpieczyciela[1].

W minionych trzech kwartałach 2013 r. w PZU SA 75% szkód zostało zgłoszonych przez telefon. Coraz częściej używanym narzędziem jest Internet, z którego skorzystało już 10% poszkodowanych. W Oddziale PZU za pośrednictwem konsultanta zgłasza szkody jedynie  2% osób. Z myślą o klientach PZU wypracował nowoczesne rozwiązania, pozwalające na bezstresowe przejście przez proces likwidacji szkód.

Internetowo – bezstresowo

W PZU najszybciej i najwygodniej można zgłosić szkodę przez Internet. Jest to narzędzie  dostępne 24h na dobę przez 7 dni w tygodniu, dostępne z każdego miejsca na świecie. Można z niego skorzystać w przypadku każdego ryzyka i ubezpieczenia. Pozwala spokojnie i bez nerwów zastanowić się nad wszystkimi okolicznościami szkody, czy dołączyć dokumentację w wersji elektronicznej. Internetowy formularz nie wymaga oddzwaniania i uzupełnienia danych. Wystarczy wejść na stronę www.pzu.pl i wypełnić formularz. Zgłoszenie trafia automatycznie do likwidatora PZU, dzięki czemu może on natychmiast zacząć działać.

Po wypełnieniu formularza przez Internet klient dostaje e-mail z potwierdzeniem i numerem, pod jakim została zarejestrowana szkoda. W przypadku szkód komunikacyjnych dostaje także informację o planowanej dacie i miejscu oględzin pojazdu. Może także śledzić postęp sprawy, pobrać dokument, dodać brakującą dokumentację, a także zadać pytanie likwidatorowi.

Komunikacja bez przeszkód

PZU zadbał również o klientów instytucjonalnych, posiadających dużą flotę pojazdów oraz brokerów. Z myślą o nich stworzono specjalne konto, które umożliwia podgląd przebiegu likwidacji szkody, załączanie i pobieranie dokumentacji, ustalanie miejsc oględzin, jak również generowanie raportów. Dzięki temu klient może w pełni analizować i kontrolować proces zarówno po stronie swojej, jak i PZU.

Dla usprawnienia likwidacji szkód PZU uruchomił platformę do wymiany informacji ze współpracującymi podmiotami, m.in. warsztatami naprawczymi, firmami zajmującymi się sprzedażą pojazdów i uszkodzonego mienia w zakresie sprzedaży pozostałości poszkodowych oraz Internetowy Moduł Rozliczeń z usługodawcami assistance.

[1] Badanie satysfakcji na próbie 5600 klientów PZU po doświadczeniu z procesem likwidacji szkody, 2013.