Szczegóły

30 sierpnia 2012

Co licealiści wiedzą o finansach i ubezpieczeniach

Ponad 1/3 uczniów szkół ponadgimnazjalnych uważa, że nie poradziłaby sobie z otwarciem lokaty oszczędnościowej

• 34% uczniów nie wie co oznacza słowo bessa

• Ponad 60% uczniów nie zna podstawowych założeń reformy emerytalnej

30 sierpnia br., tuż przed rozpoczęciem roku szkolnego, PZU i Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości ogłosiły wyniki badania na temat wiedzy i postaw ekonomicznych uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Okazuje się, że ponad 30 proc. uczniów źle ocenia swoją wiedzę finansową i uważa, że nie poradziłoby sobie z najbardziej podstawowymi operacjami jak np. założenie konta w banku.

Wydarzenia ostatnich tygodni na rynku finansowym pokazują, jak wielu Polaków nadal potrzebuje podstawowych informacji na temat ekonomii i funkcjonowania rynków finansowych. Aby zmienić ten stan, potrzebne jest prowadzenie edukacji z tego obszaru już w okresie szkolnym. Młodzież czerpie wiedzę o finansach głównie z mediów masowych (ponad 60 proc. wskazań), oczekuje jednak, że w większym stopniu tej wiedzy będą im dostarczać nauczyciele oraz instytucje organizujące kursy i szkolenia.

- 1/3 uczniów nie zdaje sobie sprawy z tego, jak ważna jest edukacja finansowa. W przyszłości zasilą oni rzesze Polaków, którzy nie są świadomi korzyści, ale również i zagrożeń, jakie niosą za sobą poszczególne produkty finansowe – komentuje wyniki badania Andrzej Klesyk, prezes Zarządu PZU SA. – Wskazuje to wyraźnie, że w szkołach konieczna jest również edukacja pokazująca wpływ wiedzy finansowej na nasze codzienne życie.

Załączniki

12_08_30_prezentacja_pzu_edukacja_finansowa_w_polsca_stan_i_wyzwania_short.pdf

Typ: zdjęcie

Rozmiar 1,6MB

Pobierz plik

komentarz_prof._t_zaleskiewicza_do_badan_wiedzy_ekonomicznej.mp4

Typ: wideo

Rozmiar 12,3MB

Pobierz plik